Iedereen kent het klassieke Monopoly-spel wel van vroeger. Je koopt straten, huizen en hotels en probeert een monopolie-positie voor jezelf te creëren. Stiekem steel je geld van de bank en flip je als je een ‘ga meteen naar de gevangenis’-kaart krijgt. Speelgoedgigant Hasbro heeft nu speciaal voor de millennial een Monopoly-editie uitgebracht. Hieronder lees je alles wat je over dit bordspel moet weten.
Vind hier alles wat je moet weten over dit Monopoly bordspel voor millennials >
Voor alle mensen geboren tussen 1980 en 2000 heeft speelgoedgigant Hasbro dus een Monopoly-editie uitgebracht: Monopoly for Millennials. De ondertitel van het spel luidt: ‘Forget real estate. You can’t afford it anyway.’ Een nieuwe favoriet onder de bordspellen!
Ook leuk! 12 x Amsterdamse cafés en restaurants met spelletjes en arcade >
Van straat naar kelder
In deze editie hebben ze het iets anders aangepakt. Vergeet die goedkope Dorpsstraat, bij dit spel is het enige wat jij je kunt veroorloven de kelder van je ouders. Als je het goeds speelt, kun je gaan ontspannen tijdens een mediation retreat van een week.
Geen geld maar ervaringen
Hoe win je dit bordspel? Niet door zoveel mogelijk te cashen, want elke millennial weet natuurlijk dat geluk niet tastbaar is. Flaneren op Bali is toch veel waardevoller dan een huis of auto kopen? In de millennial-editie verzamel je daarom geen geld maar ervaringen.
Bron: Hasbro // monopoly // monopoly millennials // bordspel // bordspellen // bordspelletjes // monopoly spelregels // monopoly spelen
Het zware volwassen leven
En die ervaringen? Die verdien je door langs te gaan bij je vriendinnen, door in een vegan restaurant te belanden of door te gaan mediteren. Hasbro gunt je met het mediteren wat me-time tijdens het spel: ‘Adulting is hard. Take a break from the rat race.’ Wanneer je als eerste op een vakje belandt, ben je een trendsetter en moeten andere mensen je ervaringen geven.
Klaar voor de start?
Stappen zetten op het spelbord die je met een emoji, fiets, camera of hashtag en wie de meeste schulden heeft mag beginnen. Dit herkenbare maar neerbuigende spel over millennials koop je voor nog geen 17 euro op Bol.com.